Arkiv/ Archive

Filtrer / Filter by

Scener

Kategori

File 5

DEN ANDEN, skabt af Katrine Leth og Freya Sif Hestnes, er et værk om kærlighedens ambivalens og sorg. Forestillingen udforsker den smukke, men også rædselsvækkende oplevelse af at dele sig selv med en anden. Gennem kropslig poesi og horroræstetikkens fascination af kropsvæsker skabes en intens oplevelse. På scenen indtager Katrine Leth rummet, som er designet af Freya Sif Hestnes.

DEN ANDEN, created by Katrine Leth and Freya Sif Hestnes, is a work about the ambivalence and sorrow of love. The performance explores the beautiful yet terrifying experience of sharing yourself with another. Through bodily poetry and horror aesthetics' fascination with bodily fluids, an intense experience is created. On stage, Katrine Leth occupies the space designed by Freya Sif Hestnes.

Still 2024 11 05 153611 2 9 54 copy

sammenslutning af syv aktivistiske poledansere

sammenslutning af syv aktivistiske poledansere

Screenshot 2024 12 16 at 12 34 00

Vintersolvhverv ved Händelsvej

Winter Solstice at Händelsvej

Screenshot 2024 12 11 at 13 58 13

Østre Kapel x Sydhavn Teater - med sydhavn som scene er et afsnit i lydvandringen Det Gemte Kvarter.

Pompeji 8004

Pompeji før asken, før pimpstenene, før turisterne. Varme kroppe på hede sten. Vesuv ligger og slænger sig i horisonten. Tempoet er højt, jordskælv følger jordskælv, følger jordskælv, og hvilken plads har kærligheden så, når alt hvad man bygger op, kan ramle sammen igen?

Pompeii before the ashes, before the pumice stones, before the tourists. Hot bodies on hot stones. Mount Vesuvius looms over the horizon. The pace is fast, earthquakes follow earthquakes, earthquakes follow, and what place does love have when everything you build up can come crashing down again?

023 MHXS5537

KOM TIL GLØGG OG DONATIONS LOPPEMARKED PÅ ØSTRE KAPEL DEN 29. NOVEMBER KLOKKEN 16.00 - 18.00 

Standard Sydflagermus

Flagermus Meditation af Linh Le

Bat Meditation by Linh Le

ST No More Babies portraits 981

Vi er for mange mennesker til at kloden kan bære det, men for få til at vedligeholde det velfærdssamfund, vi har. Vi bør føde færre børn for klimaets skyld, men flere for Danmark. Livmoderen er blevet genstand for en nationalistisk politisk kampagne i Danmark. Teknologi møder kroppens kødelighed i en gigantisk 3D animeret livmoder, når Sydhavn Teater undersøger, hvem der har magten.

We are too many people for the planet to carry, but too few to maintain the welfare society we have. We should give birth to fewer children for the sake of the climate, but more for Denmark. The womb has become the subject of a nationalist political campaign in Denmark. Technology meets the carnality of the body in a gigantic 3D animated womb, when Sydhavn Theater examines who is in power.

Soup sharings tekst

Vi mødes om kunsten på en uhøjtidelig måde. Med SOUP SHARINGS vil vi videns- og procesdele samt skabe rammen for det fysiske møde på tværs af kunstarter. Oktober, 2024

We meet and talk about art in an informal way. With SOUP SHARINGS we want to share knowledge and processes as well as create the framework for the physical meeting across different art forms. 

Ikke navngivet 1

Når vi åbner dørene til <3° NO MORE BAB!ES den 9. november kan man for første gang købe vores nye økologiske alkoholfri øl HAZY IPA. Etiketten er designet af Natal Zaks.

BK Jan Khur Abrakadabra Butoh 04

I denne workshop fokuserer vi på hvert "øjeblik" som en "once in a lifetime-oplevelse" – hvor det at blive forbløffet og at skælve vil vise sig at være en stor følelse – der, hvor dansen vil opstå. Dans er noget i retning af at svømme – du vil aldrig kunne svømme, medmindre du hopper i vandet.

In this workshop, we focus on each “time” as a " once in a lifetime experience" - being awed, shivering will turn out to be a great feeling - where dance will happen. Dance is something like swimming - you will never be able to swim as long as you don’t jump into the water.

Xx EVENT FOTO

Denne workshop inviterer til en kropslig vandring, en kontemplativ drift, for at sanse og observere disse forskellige aspekter i lossepladsområderne ved Sydhavnstippen, mens vi forudser dets udviklingsfortællinger og lytter til dets underjordiske ønsker.

This workshop invites a somatic walk, a contemplative drift, for sensing and observing these different aspects on the landfill areas of Sydhavnstippen prefiguring its narratives of development and listening to its underground desires.

 

Xz56bovgq1ie2qv08ydwznscl3ml

FLOWERS ALSO CRY er en kraftfuld moderne danseforestilling, som hylder de ufortalte historier om modige kvinder i krig.

Flowers also cry is a powerful contemporary dance performance honouring the untold stories of courageous women during the times of war. 

O0 A7247 1

Skæve insekthoteller og andre redegørelser er en dramatiseret fiktiv dialog om Jernbanebyen.

Skæve insekthoteller og andre redegørelser er en dramatiseret fiktiv dialog om Jernbanebyen.

Billede af David Nimb

Kom med til en danseoplevelse, hvor vi kludrer, danser og leger sammen. Vi starter med en lille forestilling, hvor børnene skal kludre danseren og hjælpe ham på vej. 

Join us for a dance experience where we mess, dance and play together. We start with a small performance where the children have to mess up the dancer and help him on his way. 

Billede af David Nimb

Kom med til en danseoplevelse, hvor vi kludrer, danser og leger sammen. Vi starter med en lille forestilling, hvor børnene skal kludre danseren og hjælpe ham på vej.

Join us for a dance experience where we mess, dance and play together. We start with a small performance where the children have to mess up the dancer and help him on his way. 

0 T6 A6657

“But there are tides in the body.” 
- Virginia Woolf

Vi flyder gennem tid og rum – fra krop til krop, fra mor til datter, gennem mælkeagtige forbindelser, fra højvande til lavvande, til oceanet, til noget mere end menneskeligt…


I performanceværket WASHAWAY / After the Low Tide stilles vandige legemliggørelser og deres transformerende miljø frem fra et hydrofeministisk synspunkt.
Hvad bliver tilbage på stranden, når vandet har trukket sig tilbage? Og hvordan kan det at tænke som vandområder give os et rum at bevæge os i og opleve fra? Hvordan former det en dans?


After the Low Tide er placeret i det, der ved første øjekast synes at være et udtørret landskab, hvor kunstige og organiske materialer er vævet sammen. Indviklet i sammenhængen finder de tilbageværende kroppe kurvede baner for næring. I den grænseløse forventning begynder mælkeagtige væsker at sive og blive delt.

Vi inviterer tilskuerne til at dykke ned i en verden, hvor væsker sendes fra krop til krop – for at lade dem opleve med deres vandområder.

“But there are tides in the body.” 
- Virginia Woolf

We float through time and space - body, to body, to mother, to daughter, through milky connections, high tide to low tide, to ocean, to more than human…

In the performance WASHAWAY / After the Low Tide, watery embodiments and its transforming environment are put on display from a hydro feminist point of view.

What remains on the shore when the water has withdrawn? And how can thinking as bodies of water provide us with a space to move and experience from? How does it shape a dance?

After the Low Tide is located in what at first glance seems like a dried out landscape where artificial and organic material are weaved together. Entangled in the interconnection, the remaining bodies find curved trajectories of nourishment. In the boundless anticipation, milky liquids start to leak and be shared.

We invite the spectator to delve with us into a world where liquids are being passed from body to body - to let them experience with their bodies of water.

Dyveke

I pausen mellem to halvlege forvilder de sig ud på fodboldbanen. Et kort øjeblik hænger de udspændt i handlingsforløbets midte, men falder så ved siden af. Her bevæger de sig på kanten af det forståelige, det produktive og af fællesskabet. Hvad sker der lige før og lige efter, det hele sker? Hvilken rolle spiller pausen i hele slagets gang? Hvem er de: Dem der lever i pausen?

During half time, they get lost on the football pitch. For a brief moment they hang stretched out in the middle of the act, but then they fall to one side. Here they move on the edge of the understandable, of the productive and of the community. What happens just before and just after it all happens? What role does the break play in the entire course of the battle? Who are they: Those who live in the break?

0 T6 A9943

”Skæve insekthoteller og andre redegørelser" er en fiktiv dialog om Jernbanebyen skrevet af Ida Marie Hede.

Værk af Nanna Erika. Foto af Katrine Noer.

7-9-13 er en lang række aktioner, der udspiller sig i eftermiddagens myldretid på Mozart Plads i Sydhavnen.

7-9-13 is a long series of actions that take place during the afternoon rush hour at Mozart Plads in Sydhavnen.