Washaway / After the Low Tide

15.09.2024

0 T6 A6657

WASHAWAY / After the Low Tide / WASHAWAY / After the Low Tide

Vi flyder gennem tid og rum – fra krop til krop, fra mor til datter, gennem mælkeagtige forbindelser, fra højvande til lavvande, til oceanet, til noget mere end menneskeligt…

I performanceværket WASHAWAY / After the Low Tide stilles vandige legemliggørelser og deres transformerende miljø frem fra et hydrofeministisk synspunkt.

Hvad bliver tilbage på stranden, når vandet har trukket sig tilbage? Og hvordan kan det at tænke som vandområder give os et rum at bevæge os i og opleve fra? Hvordan former det en dans?
After the Low Tide er placeret i det, der ved første øjekast synes at være et udtørret landskab, hvor kunstige og organiske materialer er vævet sammen. Indviklet i sammenhængen finder de tilbageværende kroppe kurvede baner for næring. I den grænseløse forventning begynder mælkeagtige væsker at sive og blive delt.

Vi inviterer tilskuerne til at dykke ned i en verden, hvor væsker sendes fra krop til krop – for at lade dem opleve med deres vandområder.

“But there are tides in the body.” Virginia Woolf writes. We float through time and space - body, to body, to mother, to daughter, through milky connections, high tide to low tide, to ocean, to more than human… In the performance WASHAWAY / After the Low Tide, watery embodiments and its transforming environment are put on display from a hydro feminist point of view. What remains on the shore when the water has withdrawn? And how can thinking as bodies of water provide us with a space to move and experience from? How does it shape a dance? After the Low Tide is located in what at first glance seems like a dried out landscape where artificial and organic material are weaved together. Entangled in the interconnection, the remaining bodies find curved trajectories of nourishment. In the boundless anticipation, milky liquids start to leak and be shared. We invite the spectator to delve with us into a world where liquids are being passed from body to body - to let them experience with their bodies of water.


Spilletid / When

14.00 / 14.00


Spillested / Where

BK Frem Stadion / Julius Andersens vej 7, 2450 København SVfind vej / find your way


Dyvekes Fremtid / Dyvekes Fremtid

Lise Bennedsgaard Hagen & Katrine Vedsø Jakobsen / Lise Bennedsgaard Hagen & Katrine Vedsø Jakobsen


Fotograf / Photographer

Lasse Mouritzen / Lasse Mouritzen


Praktisk information / Practical information

Vi har begrænsede antal fribilletter til eventet. Book gratis ved at skrive en mail til Lasse@sydhavnteater.dk med dit navn og antal billetter. Når der ikke er flere fribilletter kan billetter købes i døren til kampen eller via BKFREMS hjemmeside (se nedenfor) / Vi har begrænsede antal fribilletter til eventet. Book gratis ved at skrive en mail til Lasse@sydhavnteater.dk med dit navn og antal billetter. Når der ikke er flere fribilletter kan billetter købes i døren til kampen eller via BKFREMS hjemmeside (se nedenfor)


Dyvekes fremtid parentes

Om Dyvekes Fremtid / About Dyvekes Fremtid

Dyvekes Fremtid skaber denne performance i samarbejde med Karoline Gammelgaard fra SPRÆNG danseteater og en række andre scenekunstnere.


Dyvekes Fremtid er et ungt dramatikerkollektiv bestående af 2 kvinder. Omdrejningspunktet for deres kunstneriske praksis er en kollektiv tilblivelsesproces, hvor de forsøger at udviske egoet i teksten. De beskæftiger sig med tematikker af både samfundskritisk og eksistentiel art i et eksperimenterende formsprog. Dyvekes Fremtid består af Lise Bennedsgaard Hagen og Katrine Vedsø Jakobsen.

Dyvekes Fremtid creates this performance in collaboration with Karoline Gammelgaard from SPRÆNG Danseteater and a number of other artists.

 

Dyvekes Fremtid is a young arts collective consisting of 2 women. The focal point of their artistic practice is a collective process of becoming, where they try to erase the ego in the text. They deal with themes of both a socially critical and existential nature in an experimental idiom. Dyvekes Fremtid consists of Lise Bennedsgaard Hagen and Katrine Vedsø Jakobsen.

Støttet af / Supported by